Dislèxia i trastorns de l’aprenentatge
Dislèxia
Als primers cursos llegeixen de manera lenta, fragmentada, canvien lletres, inventen paraules. Amb els anys milloren, però les adquisicions en l’àmbit de la lectura, l’escriptura i en lletrejar, estan per sota del nivell esperat segons la seva intel·ligència i la seva edat cronològica. A vegades també hi ha dificultat en el traç, disgrafia, i en l’ortografia, disortografia.
TDAH i trastorns de l’aprenentatge
Trastorn neurobiològic amb un patró de manca d’atenció, impulsivitat i/o hiperactivitat que limita les activitats diàries. Hi ha un baix control inhibitori, dificultat en la regulació emocional, dèficit en les funcions executives, és a dir en l’habilitat per començar, organitzar-se i realitzar tasques i en la memòria de treball. Sol haver un baix progrés acadèmic.
Dificultat en l’adquisició dels aprenentatges, relacionat amb dificultats en el rendiment acadèmic, en el que és important avaluar la capacitat de l’infant, autoestima, i ajudar-lo en tècniques d’estudi, reforç escolar i reeducacions .
Altes capacitats
Nens creatius, amb capacitat alta per aprendre. Es diferencia els nens talentosos, superdotats i precoços. Necessiten d’una orientació especialitzada i avaluació acurada per tal de determinar la necessitat del treball individual i de la seva adaptació personal.
Com ho fem?
- Avaluació i diagnòstic; es realitza un avaluació de les capacitats i àrees de dificultat.
- Tallers; organitzem tallers de forma anual per tal d’aprofundir en diversos aspectes relacionats amb l’aprenentatge :
- Tallers d’aprenentatge
- Tallers de memòria
- Tallers d’atenció
- Tallers de lectura i comprensió
- Reeducacions; oferir eines i estratègies per a l’aprenentatge.
- Reforç en els aprenentatges; donar un suport en les matèries amb major dificultat.
Es pot fer un treball conjunt amb l’àrea clínica, en funció de si s’hi afegueixen alteracions emocionals o de comportament.